A kannada prabha press interjúja Sri Bhagavannal

Kérdés:

Bhagavan, mi a különbség a Te tanításaid és más kimagasló tanítások közt?

DasasSri Bhagavan:

Alapjában például más tanítások azt mondják: „Légy tudatában az elmédnek. Légy tanú…” és ehhez hasonlók. Amit én mondok: „Ez lehetetlen az ember számára.” A legtöbb tanítás kivitelezhetetlen. Tudod, ha valaki megpróbálja alkalmazni, igazából bizonyosan bajba kerül. Például, akár meg is tébolyodhat. Az emberek depressziósak lesznek, és különféle problémák merülnek fel. Még öngyilkosságot is elkövethetnek. Számos ehhez hasonló dolog történik, mivel ezek a tanítások nem alkalmazhatók. Például beszélnek a „tudatosság gyakorlásá”-ról. Ez lehetetlen! Azonban álláspontom szerint ők a saját állapotukat írják le…

Nem úgy történt, hogy gyakorolták azokat a dolgokat, majd elérték azt az állapotot. Megkapták az állapotot. Mivel megkapták azt az állapotot, lehetségessé vált számukra, hogy a tudatában legyenek. Az állapot nélkül nem vagy képes a tudatában lenni.

Éppen így, mikor ez Ramana Maharshivel történik, álláspontom szerint Ramana Maharshi először megtapasztalta a halál élményét. Ennélfogva a kérdés: „Ki vagyok én?” értelmet nyert számára.

De egy olyan embernek, aki nem tapasztalta meg a halált, ez nem jelent semmit. Tehát nézetem szerint a legtöbb tanítás nem fog működni. Tisztáznak néhány dolgot az élettel kapcsolatban, azonban ezeket nem tudod alkalmazni, mivel egy megváltozott tudatállapotban kell lenned. Akkor ez nagyon természetessé válik.

Példának okáért, igen természetes az ember számára a féltékenység vagy a düh. Tehát, ha arról beszélsz, hogy ne legyünk féltékenyek, ne legyünk haragosak – olyannak kell lenned, mint Buddha vagy Krisztus. Buddha és Krisztus tudatállapota eltérő volt. Tehát azt mondom, hogy megadom számotokra ezt az állapotot. Miután megadtam ezt neked, természetes módon eltűnik a féltékenység, a düh, a frusztráció belőled, és csupán szeretet és áldás lesz benned. Azonban nem vagy arra képes, hogy elérd a szeretetet, mivel a szeretet, amiről mi beszélünk, feltétel nélküli. Minél inkább próbálod, annál kevésbé tudod elérni. Telve vagy féltékenységgel. Az erőfeszítésen keresztül nem tudsz nem-féltékennyé válni. A féltékenységből csak a féltékenységbe jutsz el, nem érheted el a nem-féltékenységet. Tehát bármit teszel, csapdában vagy.

Tehát ez az egész nem egy pszichológiai folyamat. Ez egy biológiai folyamat. Szóval én alapvetően az emberi agyon dolgozom, aktiválom ezt a misztikus erőt. Tehát tulajdonképpen nekem magamnak nem kell közvetlenül is dolgoznom. A felébredett Daszák rám vannak hangolódva. Mindennap végigcsináljuk ezt a folyamatot. Átküldöm nekik az erőt, ők pedig egymás után átadják az embereknek. Az átadás során az agy átalakuláson megy keresztül.

Tehát, ha például Ramana Maharshit vesszük, az ő agya is keresztülment ezen az átalakuláson. Ezért van Ramana Maharshi ebben az állapotban. Jiddu Krishnamurti is ebben az állapotban van, mivel az agya átment ezen a folyamaton. Buddha azért Buddha, mert az agya keresztülment ezen a folyamaton. Így, ha az agyad még nem ment át ezen a folyamaton, nem lehetsz Buddha, Ramana Maharshi vagy Jiddu Krishnamurti. Egyik sem lehetsz.

Tehát ezért mondom, hogy az összes tanítás használhatatlan. Minden, amit tehetnek, hogy keresővé tesznek téged. Elkezdesz vágyakozni utána. Lefestik Bombayt, te pedig elkezdesz kutatni utána. Tudod, semmiképp sem érheted el Bombayt, mivel át kell menned ugyanazon a neurobiológiai átalakuláson, amelyen ezek a tanítók keresztülmentek. Amiről itt beszélünk, az neurobiológia. Tehát amit mi adunk, az az ún. „Deeksha”.

A Deeksha az agy bizonyos részeire történő erőátvitel. Ezáltal bizonyos részek aktiválódnak, bizonyos részek pedig deaktiválódnak, és ezáltal eljuthatsz bármely általad elérni vágyott spirituális állapotba.  Ez lehet keresztény, iszlám, buddhista vagy taoista állapot. Szóval ezen állapotok mindegyike az agy sajátos működésétől függ. Tehát én az összes hithez kapcsolódom. Tudod, keresztények és muszlimok is vannak a mozgalomban.

Tehát bármelyik állapotot is akarod, képes vagyok megadni neked. Így az összes tanításom ez:  EZ MEG KELL, HOGY ADASSON SZÁMODRA.

Kérdés:

Van valamilyen különbség az általad említett állapotok: a buddhista, iszlám, keresztény és taoista állapot között?

Sri Bhagavan:

Van különbség. Például, egy buddhista állapot olyan lesz, technikailag azt mondjuk… Tudod, mit neveznek Agneya csakrának? Ha ez a csakra aktiválódik, buddhista állapotot érsz el. Ha a Vissudhi aktiválódik, iszlám állapotba kerülsz. Az Anahatha aktiválódásakor keresztény állapotot érsz el. Ha a Sahasrara aktiválódik, hindu állapotba kerülsz. Szóval ezen csakrák valójában az agy különböző területein helyezkednek el. De ami közös, hogy egyik állapotban sincs szenvedés.

Szeretet van. Öröm van. De az adott tapasztalás mindegyik állapotban más és más. Ami engem illet: te választod meg a saját állapotodat, én pedig megadom azt számodra. Éppen azért tudom megadni neked, mert tudom, milyen folyamat zajlik ennek hátterében. A FOLYAMAT HÁTTERÉNEK ISMERETE NÉLKÜL EGYSZERŰEN CSAK FOLYAMATOSAN BESZÉLÜNK, BESZÉLÜNK ÉS BESZÉLÜNK – MI HASZNA ENNEK? SZEGÉNY KERESŐ PEDIG CSAK VÉG NÉLKÜL HALLGATJA A TANÍTÁSOKAT. DE NEM TÖRTÉNIK SEMMI. ELVESZÍTI AZ ÉRDEKLŐDÉSÉT A CSALÁDI ÉLETE ÉS AZ EGÉSZ VILÁG IRÁNT. VÉGÜL DEPRESSZIÓS LESZ. 30-40 ÉVEN ÁT KUTAT. VÉGZI A SADHANÁT. RÉSZE LESZ NÉMI BÉKÉBEN ÉS ÖRÖMBEN, DE NEM FEJLŐDIK. ELKEZDI ELVESZÍTENI AZ ÉRDEKLŐDÉSÉT A SPIRITUALITÁS ÉS A VALLÁS IRÁNT. FRUSZTRÁLTTÁ VÁLIK. VÉGÜL PEDIG TEHERRÉ LESZ MAGA A CSALÁD SZÁMÁRA. FRUSZTRÁLT EMBERKÉNT KÉPTELEN ÉLVEZNI AZ ÉLETET. ÍGY HÁT TEHERRÉ VÁLIK MÁSOK SZÁMÁRA. BÁRKI, AKI BOLDOGTALAN, AKI FRUSZTRÁLT, AKI SZENVED, BAJT OKOZ MÁSOKNAK.

Ez az, amiért nem hiszek a tanítások terjesztésében.

Amiről én beszélek: Gyere, érd el azonnal az állapotot! Miután elérted az állapotot, a tanítások segítenek megérteni magát az állapotot.

Mondjuk a buddhista tanítások segíteni fognak neked abban, hogy tudd, pontosan hol is vagy. Egy keresztény tanítás segíteni fog neked egy keresztény állapot tisztázásában. A tanítások az állapot után jönnek, nem előtte.

TEHÁT FENNTARTOM, HOGY MINDEN TANÍTÁS A LÓ ELÉ FOGJA A KOCSIT. Szóval, ha jó tanító vagy, add meg a keresőnek az állapotot. Ezt add neki elsőként. Miután megkapta, add a tanítást. Adhatsz valamennyit az elején, hogy segítsd a keresésben. Ez minden. Akkor gyorsan lépj tovább magához az állapothoz. HA NINCS MEG A KÉPESSÉGED, HOGY MEGADD AZ ÁLLAPOTOT, AKKOR NINCS JOGOD BESZÉLNI RÓLA.
Tegyük fel, beszélek neked valamiről. Akkor abban a helyzetben kell lennem, hogy megadhassam számodra azt az állapotot. Ha erre nem vagyok képes, nem kellene beszélnem. „Ó, milyen gyönyörűséges az állapotom! Próbáld meg te is, és eléred!” Nos, ez nem így működik. Ramana Maharishi nem alkalmazta saját magán a tanításait. Először elérte az állapotot. Megtörtént vele. Akkor kezdett beszélni. Jiddu Krishnamurthy nem alkalmazta a tanításait. Elérte az állapotot. Majd aztán kezdett el beszélni.

Tehát akad akár egyetlen olyan tanító is, aki alkalmazta a saját tanításait, és eljutott oda? Senki. Tehát ha nem alkalmaztad, és elértél oda, hogyan van, hogy tanítasz másokat? Azt mondod: „Gyakorold a könyörületet, gyakorold a szeretetet, és úrrá leszel a testi vágyakon.” Olyan könnyű felülkerekedni a szenvedélyen? Csináld ezt, és csináld azt. És szegény ember kitartóan próbálkozik és próbálkozik. A felébredett személyből pedig mintakép lesz.

Emberünk azt gondolja, ily módon válik azzá. Próbálkozik, és tönkremegy. Ezért vagyok ellene a spiritualitás gyakorlásának. Szóval ebben nagyon-nagyon különbözöm a többi tanítótól. Ők azt mondják: „Senki nem képes megadni ezt neked. Saját magadnak kell elérned.” Én azt mondom: „Ítéletnapig sem fogod saját magad elérni. Meg kell, hogy kapd.” Pontosan ellenkezőleg. Ez az, amiben különbözünk.

Naponta bölcsek százait hozom létre. Eljöhetsz és megnézheted. 3-4 percbe telik. Ez minden. Egyetlen érintés, és a látó létrejön. Találkozhatsz a hihetetlen állapotokban lévő muniammai, kuppammai, munuswamy-i falusiakkal. Mindössze egyetlen érintés történt. És a tanítások előjöttek. MOST MÁR, HA BESZÉLNEK, MINDEN IDŐK LEGNAGYOBB MESTEREI KÖZÜL IS FELÜLMÚLJÁK NÉMELYIKET. MIVEL AZ ÁLLAPOTUK MINDENT ELMOND. Élő, hétköznapi embereket, hétköznapi falusiakat láthatsz, és nem csupán egy-kétszázat.

Teljes mértékben felébredettek, akik képesek csodákat, csodás gyógyításokat véghezvinni. Tehát ez egy különös falu. Séta közben is Ramana Maharishikkel és Buddhákkal találkozol. Ezek hétköznapi emberek. Ez az egyetlen különbség. Mikor beszélsz velük, megtudod. „Jóságos Ég, mi ez?!” Ily módon jöttek létre. Ha valódi guru vagy, ezt kell produkálnod. Máskülönben minek tanítasz?

Kérdés:

A mozgalom tudományos elméleteken alapul?

Sri Bhagavan:

A mozgalmam tisztán tudományos. Nézd, ha egy neurobiológussal találkozom, halántéklebenyek, fali lebenyek szemszögéből fogok neki beszélni – tehát tisztán a tudomány nyelvén beszélek. Ily módon kéz a kézben járok a tudománnyal. Tárt karokkal fogadom a tudományt, és hiszek abban, hogy eljön a nap, mikor a tudomány és a spiritualitás összhangba kerül. Tehát számomra mindez csak tudomány. A csodák történnek. Ez a mozgalom naponta gyógyítókat hoz létre. Tehát igen jó gyógyítókká képezzük az embereket. Néhány csodát én magam viszek végbe.

Ha már a tudományt említed: Nemrégiben volt egy hölgy, akinek a rákos betegek intézetében levágták a nyelvét. Mostanra a nyelv visszanőtt. De erről egy árva szót sem szólnak. Csak annyit mondanak, hogy kemoterápiát alkalmaztak, és teljesen rendbe jött. Egy szót sem szólnak a nyelv visszanövéséről. Azt mondom, ez nem tudomány. Ha hű vagy a tudományhoz, azt kell mondanod: „A nyelv visszanőtt.” Meg kell vizsgálnod. Hogyan hallgathatsz el egy tényt? Mikor levágsz egy nyelvet, és az visszanő. Ilyen nem történik a nyugati országokban.

Kérdés:

Bhagavan, te Isten vagy?

Sri Bhagavan:

Alapvetően valami ilyesmiről van szó. Isten lényegében meg nem nyilvánult. Ez az, amiért nem látható, és nem tudsz szólni hozzá. De Ő jelen van. Azonban, mivel nem látod, és nem tudsz szólni Hozzá, úgyszólván nem létezik, míg kapcsolatba nem kerülsz vele.

Akkor Isten, akiről az emberek rendes körülmények közt beszélnek, az az Isten lesz, akit Antaryaminnak neveznek. Azaz láthatóvá válik belül, beszélhetsz Hozzá magadban; olyannyira előtűnhet és eltűnhet. Az emberek rendesen így viszonyulnak Istenhez. Időnként Isten fizikai alakban is inkarnálódhat. Ezt hívják Avatárnak. Én egy Avatár vagyok. Ebben az értelemben én Isten vagyok. De ha azt kérded tőlem, e pillanatban az a meg nem nyilvánult Isten vagyok-e, nos, az semmi esetre sem, mivel teljességgel fizikai vagyok. Azonban Isten vagyok abban az értelemben, hogy Avatár vagyok. Tehát Istennek ez a három arca van. Hogy erre egy példát mondjak: gőz, víz és jég. Ezek ugyanazok. A gőz mindenütt ott van. Nem tudod uralni. A folyadék sokkal inkább kontrollálható, de még mindig mozgásban van. A jég sokkal szilárdabb. A fizikai Avatár valami nagyon szilárd dolog. Ily módon csodák történnek a fizikai Avatár körül. Eljöhetsz hozzám. Beszélhetsz nekem a problémádról. A gondod megoldódik.

Ha eljössz hozzám, azt tudom neked mondani: „OK, ez meg az fog történni.” Megannyi csoda fog történni. Ilyen körülmények közt nagyon könnyű velem kapcsolatba lépni, könnyebb, mint a megnyilvánult Istennel, és még egyszerűbb, mintha a meg nem nyilvánult Istenről volna szó. Ez az előnye. Fogod a képemet, és beszélsz hozzám. A válasz megérkezik. És nem állítom, hogy én vagyok az egyetlen Avatár. Időről időre megjelennek Avatárok. A világ tele van Avatárokkal, akiken keresztül Isten cselekszik. Ez minden.

Kérdés:

Hogyan közelíthetjük meg Ayodhya kérdését? (Az  Ayodhya ügy a Babri mecsettel kapcsolatos, ami már egy több évtizede tartó politikai, vallási és történelmi vita.)

Sri Bhagavan:

Számomra az összes probléma, legyen az akár gazdasági vagy politikai, mind egyetlen alapvető problémából ered. Ez pedig az, hogy az ember nem Felébredett. Tehát, ha egy probléma eltűnik, felbukkan egy másik, ha nem vagy Felébredett. Ma ez talán Ayodhya, holnap pedig lehet valami más. Ily módon a végső megoldás az, hogy az embernek felébredetté kell válnia. És én fenntartom azt, hogy rengeteg ember fog Felébredetté válni – 2004 júniusától kezdődően 2012 szeptember-októberéig az emberiség túlnyomó része felébredetté fog válni. És mikor ez megtörténik, a probléma csakugyan el fog tűnni. Ez az én megoldásom világunk problémáira. Nem hiszek az országhatárokban. A világot felosztani nemzetekre, országokra, vallásokra – amíg elválasztottság van, ott lesz a szenvedés. Minden különválasztottságnak el kell tűnnie. Ha a megosztottságnak el kell tűnnie, az „én”(self)-nek kell semmivé válnia. Ez a Felébredettség. Amíg az ember nem válik Felébredetté, a probléma jelen lesz – legyen szó egyetlen egyről vagy további más problémákról. Ez olyan, mint a víz a csőben. Ha egy helyen összenyomod, akkor valahol máshol kidudorodik.

Ha amott szorítod, megint máshol türemkedik ki. Ayodhya talán eltűnik, és lehet, hogy valami más bukkan fel. Hol van mindennek a vége? Nos hát, a végső megoldás, hogy az embernek át kell alakulnia. Ha az ember továbbra is úgy él, ahogy eddig, el fogja pusztítani önmagát. Az atomfegyverekkel, környezetszennyezéssel és más konfliktusokkal. Csupán a pusztulás az, ami felé rohanunk.

Ha nem történik átalakulás a tudatában, és nem válik teljes mértékben újszerű létezővé, nincs remény az ember számára.

Érdekel az emberiség problémája. Ez megoldja ezt a problémát is.

Tegyük fel, hogy a hinduk és a muszlimok nem képesek többé hindukként és muszlimokként tekinteni magukra – hová lesz akkor az Ayodhya-konfliktus? Máskülönben viszont hol a megoldás? Ugyanez alkalmazható Indiára és Pakisztánra is. Ez tömören szintén csak vallási ellentét. Túl kell nőnöd a valláson, ami azt jelenti, hogy túl kell nőnöd az „én”(self)-en. Tehát az ember gyökeres átalakulására van szükségünk, ami lehetséges. Soha nem beszélek olyasmiről, ami nem lehetséges. Be tudom bizonyítani neked, hogy ez lehetséges.

Kérdés:

Mi az alapvető oka a fundamentalizmusnak? Hogyan lehet gyökerestől megszüntetni?

Sri Bhagavan:

Tudod, a fundamentalizmus létezésének alapvetően az az oka, hogy az emberek képtelenek megbirkózni a változásokkal. A világ rettentő gyorsan fejlődik. Így az idősek nincsenek felkészülve arra, hogy teret adjanak az újnak. Ha nem vagy felkészülve arra, hogy teret engedj az újnak, ott kiemelkedik a fundamentalizmus. Ez lehet iszlám, keresztény vagy hindu fundamentalizmus. De az a helyzet, hogy nem tudjuk meggátolni a változások megtörténtét. Tehát minél több változás történik, annál jobban növekszik a fundamentalizmus is. Újra és újra csak azt látom, hogy a Felébredés az egyetlen megoldás, mivel a világ nagyon-nagyon gyorsan növekszik. Nem vagy felkészülve arra, hogy feladd a megszokott, régi utat, és ez azt jelenti, hogy fundamentalistává válsz. Ez történik most. Az iszlám világ képtelen megbirkózni a felmerülő változásokkal, és ez a fundamentalizmus alapvető oka. Így, ha képessé  kell válnod megbirkózni ezen változásokkal, akkor túl kell nőnöd az „én”(self)-en. Tehát megoldásként végül újra a Felébredéshez jutsz.

Kérdés:

Hogyan érhetjük el ezt a bizonyos Felébredést?

Sri Bhagavan:

Úgy tartom, hogy 60 000 embernek kell teljes mértékben felébredetté válnia. Ha 60 000 ember teljesen felébredetté válik, a többi mind automatikus. Vagyis az emberek mindenhol automatikusan felébredetté válnak. Ez minden. Automatikusan történik. Természetes folyamat. De ennek elindulásához 60 000 embernek a felébredettség nagyon magas szintű állapotába kell eljutnia. Így a teendőm csupán annyi, hogy létrehozzam ezt a 60 000 embert. Úgy hiszem, hogy 2012-re képes leszek ezt elérni. Legkésőbb 2012-re. Szerencsés esetben már ezelőtt megtörténhet. Mikor ez bekövetkezik, puszta jelenlétük a bolygón előidézi az átalakulást. Nem kell tudnod a mozgalomról, nem kell eljönnöd ide, semmi ilyesmire nincs szükség. Bárhol is légy, egy szép reggelen hirtelen felébredett leszel. Nagyon csendessé, szeretetteljessé és békéssé válsz. Ez természetes. Megtörténik. Ez az, amit teszünk. Minden ország részére meghatározunk egy bizonyos létszámot. Minden országban vannak embereink. Mind ezért dolgoznak. Tehát, ha sikeresen elérjük a 60 000 embert, azzal az egész beteljesül.

Kérdés:

Mi a te víziód és küldetésed?

Sri Bhagavan:

A vízióm az, hogy 2012-re el kell jönnie az Aranykornak. A küldetésem megteremteni 60 000 felébredett embert. Ez a küldetésem. Ennek módja: Deekshát adok. Ez a vízióm, küldetésem és módszerem. Egyszerűen Deekshát adok. Nem kérlek arra, hogy borzasztó gyakorlatokat végezz. Egyszerűen gyere, és fogadj Deekshát. Ez minden. Felébredetté válsz. Ilyen módon akarok 60 000 embert.

Kérdés:

Az általad megadni kívánt állapot végleges és visszafordíthatatlan?

Sri Bhagavan:

Igen, igen. Mivel ez egy neurobiológiai átalakulás, és nem pszichológiai. Ha pszichológiai lenne, akkor jönne és menne. Nem a szoftveren dolgozom, hanem a hardveren – magán az agyon. Az agy módosulását idézem elő. Mivel az agy megváltozásával a hardver változik meg. Ez végleges. Ha ez csak a szoftverrel történik meg, akkor néhány napig, óráig, percig, másodpercig marad úgy, majd tovatűnik. Ez egy hardver-átalakulás. Ténylegesen találkozhatsz ezekkel a felébredett emberekkel, hogy megértsd ezt az átalakulást. Nem olyasvalamiről beszélek, ami a jövőben fog megtörténni. Olyan dolgokról beszélek, melyek már történnek. Befejeződött. Japánok, oroszok, amerikaiak, svédek, indiaiak vannak ebben az állapotban. Mind többet és többet hozunk létre. Alapjában megadjuk ezt az embereknek.

Kérdés:

Az Aranykorba való belépés után mi következik?

Sri Bhagavan:

Nézd, ami „következik”, az számomra egyáltalán nem a végeredmény. Mivel, ami az Aranykorban történik az az, hogy az emberek boldogok lesznek. Az egyetlen célom boldoggá tenni az embereket. Amint ez megtörténik – Viszlát! Azt tehetnek, amit csak akarnak. Nincs további célom. Csak hogy boldoggá tegyem az embereket. Ez minden. Ezután telve lesznek örömmel és áldással. Nem lesz szenvedés. Ha valaki boldog, akkor az evés, ivás, séta – minden örömöt okoz számára. Tehát, hajtson akár egy ökrös szekeret az úton, ez nem az én problémám. De boldognak kellene lennetek.

Kérdés:

Tudnál mesélni nekünk a te Vijay Kumarból való átalakulásodról Kalki (Visnu tizedik, végső Maha Avatárja, inkarnációja) Bhagavanná?

Sri Bhagavan:

Nézd, az én tudatosságomban nem történt pszichológiai átalakulás. Ez az első naptól változatlan.

Kérdés:

Ki a te gurud?

Sri Bhagavan:

Nincs gurum. Nem úgy történt, hogy kerestem a felébredést, majd végül felébredetté váltam. Számomra ez az első naptól változatlan. Vijay Kumar Kalkivá válása egy Somangalam nevű helyen történt Madrasban, ahol egy elvonuláson vettünk részt. Néhány ember egy vízióban úgy kezdett el látni engem, hogy egy lovon közeledem karddal és ehhez hasonlók. Így elkezdték használni a „Kalki” szót. Ez lassan elterjedt. Majd dalokat költöttek, és énekelték ezeket. Így ragadt ez rám. Próbáltunk megszabadulni ettől a névtől. De minél nagyobb erőfeszítéseket tettünk, annál inkább megragadt a név. Főleg Észak-Indiában utasították el az emberek bármilyen más név elfogadását.
Azonban nem állítom azt, hogy én vagyok a puranák Kalkija. Az a Kalki a feltevések szerint 400 000 évente jön el, mikor az emberek oly kicsivé válnak, hogy létrán másznak a padlizsánra. Én egyáltalán nem állítom ezeket a dolgokat. Ez egyszerűen csak egy név. Amit fenntartok: Igen, képes vagyok megadni a Felébredést. Megvan az erőm, hogy megadjam a Felébredést. Ez a legtöbb. Indiában úgy hiszik, hogy csakis Isten legnagyobb Avatárja képes megadni a Felébredést. Ez az általános meggyőződés. Tehetsz csodákat, de a Felébredés egy másik történet. Nem állítok semmi többet. Eljössz, és akár van hited, akár nincs, hiszel vagy sem, mégis képes vagyok megadni neked. Ez minden, amit ehhez hozzá tudok tenni.

Kérdés:

Létezik a Mukhti? Lehetséges elérni?

Sri Bhagavan:

Igen… Emberek százai érték már el a Mukhtit. Jobban mondva ezrek. Nem csupán százak. Nem kérdés, hogy el tudják-e érni. Már elérték. Ezen már túl vagyunk. Találkoznod és beszélned kellene velük. Találkoznod kell a Mukhtákkal.

Kérdés:

Lehetséges filmre vinni az elme ezen állapotát?

Sri Bhagavan:

Nem, nem lehetséges.

Kérdés:

Minden Mukhta rendelkezik csodatévő erővel?

Sri Bhagavan:

Nem egészen. Néhányuk rendelkezik gyógyító erővel, mások nem. Nem minden Mukhtának van valamilyen teremtő ereje. Van, akinek van, van, akinek nincs. Ez attól függ, mi az, amit keresel. Néhányukat nem érdeklik a csodák, így ezeknek az embereknek nem adunk ilyen erőt.

Kérdés:

Lehetséges az emberi szenvedés megszüntetése a Dhyanán keresztül?

Sri Bhagavan:

Nézd, a Dhyana segíthet kissé csökkenteni a szenvedést. Ezen túlmenően a Sadhanák egyike sem használható. Valamennyi Sadhana csupán egy pontig visz el. Azután nincs további hasznuk. Nem éri meg. Egy pontig igen, ez rendben van. Az egyetlen megoldás a Felébredés. Mikor ez megtörténik, a Dhyana állapotában leszel a nap 24 órájában.

Kérdés:

Valamennyi társadalmi, politikai és gazdasági problémára a Felébredés a megoldás?

Sri Bhagavan:

Igen.

Kérdés:

Az egyetlen megoldás?

Sri Bhagavan:

Igen. Az egyetlen megoldás. A végső megoldás. Mondjuk, egy férfi és egy nő veszekszik. Tételezzük fel, hogy egyikük felébredett – akkor nincs küzdelem. A Gundák (bűnözők) ebben a faluban (Varadhayapalem, Andhra Pradesh) most Sathsangokat vezetnek. Mikor odamentem, azon a helyen azt mondták nekem: „Minek jöttél ide? Ez egy rettenetes hely! Mindennaposak az asszonyverések.” Én azt mondtam: „Pontosan ezt a helyet akarom.” Ma a Gundák Sathsangokat tartanak. Tehát az történt, hogy átalakultak. Nem isznak. Nincs asszonyverés többé. Mindez megtörtént. Azon a helyen pangott a víz, és mindenütt emésztőgödrök voltak. Most mindenki együttműködik. Csatornáznak, a víz pedig már sehol nem poshad. Az egészségügyi helyzetben fordulat következett be. Az emberek abbahagyták az ivászatot. Nincs asszonyverés. Szeretet van a családokban. A Felébredés által minden megváltozik. Amit nem tudtak véghezvinni egyik vidéki szervezet által sem, azt elérték a személy átalakulásán keresztül.

Kérdés:

Mi a Felébredés tényleges jelentése?

Sri Bhagavan:

Nézd, Felébredettnek lenni azt jelenti, hogy nem érezzük magunkat elválasztva másoktól. Te ott vagy. Úgy érzed, elválasztott vagy a többi embertől. Tegyük fel, hogy Felébredetté válsz. Akkor azt fogod mondani, hogy te csupán a többi ember vagy. Ha így érzel, hogyan lehetne itt konfliktus? Csak a szeretetnek van helye. Nem igaz? Ez minden, ami erről elmondható. És állandó boldogság is jelen lesz. Egy boldog ember nem tud bajt okozni másoknak. Egy boldogtalan ember bántani fog másokat. Fájdalmat okozunk másoknak. A Felébredést követően senki sem okoz bajt másoknak. Mindenki boldog lesz.
Azt találod ebben a faluban, hogy minden ember összejön, dalol és táncol. Mindenféle. A kaszt nem jelent problémát. Amint Felébredetté válsz, eltűnik a kaszt. A Harijan, a Bramhin mind énekel és táncol. Minden eltűnik. A kaszt eltűnik. A muszlimok a hindukkal táncolnak – láthatod ebben a faluban. Minden megtörténik, mivel ők egy másfajta állapotban vannak. Segítőkészek. Nem látsz utcai verekedéseket. Teljes mértékben átalakultak. Pártfogásunkba vettük ezt a falut, mivel ez egy borzalmas hely volt. Ez az a hely, ahol bebizonyítottuk ezt. Megtörtént a totális átalakulás.
Minden hónapban tartunk egy programot. Legalább 500 ember jön el a Felébredésért a környező falvakból. Az emberek sorban állnak, mert nem tudunk ennél többet fogadni. Nagyon gyorsan terjed. Képzeld el, hogy egész India Felébredetté válik. Akkor mi lesz mindazon problémákkal, melyekről beszélünk? Van egy munkásnő ebben a faluban, aki Felébredett. Most pedig minden tehetős ember őt akarja, hogy jöjjön el a házaikba Kalasha Pooját tartani. Büszkeség meghívni őt a házukba. A társadalmi folyamatok teljes mértékben megváltoztak.
A nyugatiak is igen feszülten figyelnek bennünket, mert érdekli őket az, hogy ha ez minél több és több városban végbemegy, a terrorizmus elkerülhetővé válik. Ez az, ami érdekli őket. Ennélfogva igen szoros figyelemmel kísérik az eseményeket. Hogyan tudnak az emberek ilyen hirtelen átalakulni? Mert ehhez nem kell túl sok idő. Tegnap rendkívül hétköznapi voltál. Mára átalakultál. Csak 24 óra. És ez visszafordíthatatlan és végleges. Mi többet kérhetne bárki is? A falvak szegényei örömteli táncot járnak, és a táncukat úgy hívják: „A Szabadság tánca”. Karnataka leggazdagabb embere sem rendelkezik az ő örömük egy ezred részével sem. És természetesen ezen öröm mentén te is virágzóvá válsz. Az elme oly világos és tiszta. Bármihez nyúlnak, az sikeressé válik.

Kérdés:

Ha Veerapan vagy Bin Laden Deekshát kapna, ő is átalakulna?

Sri Bhagavan:

Igen. Ha ráveszed Veerappanát vagy Bin Ladent, teljes mértékben át fognak alakulni. El lesz végezve. Bárki képes arra, hogy átalakuljon. Hozhatod őket egyenest a börtönből. Andra Pradesh átlagos börtöneiben rettentő nagy átalakulásokat vittünk véghez. Különös módon az ügyeiket ejtették, őket pedig szabadon engedték anélkül, hogy a Kormányt bármiféle bírálat érte volna (Srikakulamban). Szibériához hasonlóan más országokból is érkeztek hozzánk kérések, hogy menjünk, és dolgozzunk a börtöneikben.

Kérdés:

Mit jelent „boldoggá válni”?

Sri Bhagavan:

Számomra a boldogság az, mikor másokon segítesz. Azonban másokon segíteni nem olyan könnyű. Mikor véghezviszem ezt a neurobiológiai átalakítást, természetes módon jön az érzés, hogy segíts másokon. És ahogy segítesz másokon, boldog leszel. Próbáld meg, és meglátod. Mások segítése boldoggá tesz. De természetes módon kell segítened másokat, mely az elme egyfajta állapota.

Kérdés:

Mit vársz a sajtótól?

Sri Bhagavan:

A sajtónak rendkívül konstruktív szerepe van a társadalom építésében. Túlságosan gyakran közvetít negatív híreket. Valami nagyon pozitívat kell tennie, mivel ez egy igen nagy hatalommal bíró eszköz. Igazán képes mozgósítani embereket, hogy bizonyos dolgokat megtegyenek. Ha ezt sikerül véghezvinni, az egy hatalmas dolog lesz.

Kérdés:

Hogyan alakul a következő 10 év?

Sri Bhagavan:

Rengeteg embert teszek Felébredetté naponta. Ez hamarosan robbanásszerűvé válik. Az emberiség az utolsó fázisba lép. A következőhöz tudnám ezt hasonlítani: olyan, mintha az ember már sok-sok ezer éve építene egy házat, és 2004-től 2012-ig tart a grahapravesham (házavató szertartás). Az ember az elmúlt hosszú évek küzdelmei után elérte az utolsó állomást. Egy merőben más világot fogtok látni, olyat, amilyet most el sem tudtok képzelni, és ez nagyon gyorsan megtörténik. Nagyon-nagyon gyorsan.